Det ska böjas i tid!

Tidningen Resumé rapporterar i dag att en skolklass från Växjö har fått rätt hos Reklamombudsmannen mot leksaksbutikskedjan Toys R Us.
Sjätteklassarna vände sig mot att företaget använde sig av stereotypa könsroller i sin marknadsföring. Eleverna, alltså potentiella kunder till leksakskedjan, säger bland annat att ”poängen är att man ska få vara som man vill, även killar ska få leka prinsessor ibland”.   
Tyvärr undrar man väl om företaget verkligen kommer att ändra i sin reklam, och lyssna på sina kunder, när deras försäljningsdirektör säger ”man måste ju komma ihåg att vi är ett kommersiellt företag”.

Spridningsknappar

  • Digg
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • LinkedIn
  • Google
  • del.icio.us
  • MySpace


Kommentarer

Inga kommentarer

Lägg till kommentar

Du kan skriva en kommentar eller skicka en trackback från din egen blogg. Alla kommentarer måste följa våra regler.

Obligatoriska fält *